Swaziland weer uit - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Commando opleiding 68 - 6 - WaarBenJij.nu Swaziland weer uit - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Commando opleiding 68 - 6 - WaarBenJij.nu

Swaziland weer uit

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Commando opleiding

02 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, White River

Om 08.30 uur vertrekken we van ons bivak in de Hemelse Vallei (Ezulwini Valley) met als eindbestemming Witrivier in Zuid-Afrika. Het weerpatroon is wisselvallig doch niet onplezierig.
En-route hebben we Ngwenya Glass bezocht. Deze fabriek produceert glaskunst van gerecycled glas, dat in heel Swaziland wordt ingezameld.
Net als in vele Afrikaanse landen vind je ook hier langs-de-weg arbeidskunst (b.v. zeepsteen beeldhouwkunst). Elk artikel is dan ook uniek en de verdiensten zijn voor de maker.
Swaziland heeft een ruig landschap, is bergachtig, variërend van 800 tot 1800 meter hoogte en is industrieel actief met onder andere rietsuiker en bosbouw. Ook toerisme is een belangrijke inkomstenbron. Het is een koninkrijk en in 1968 onafhankelijk geworden van Groot Brittanië. Onvermijdelijk is ook hier de zichtbare tegenstelling tussen arm en rijk, een "ziekte" die helaas chronisch is op het Afrikaanse continent.
Last but not least, koning Mswati III mag elk jaar een nieuwe vrouw kiezen. Zijn lucky day is eind augustus en is een cultureel (!) spektakel met duizenden paraderende jonge meiden .....
Welcome to Swaziland !!!


Van de webmaster:
Vanaf Ezulwini zijn we via de hoofdstad Mbabane helemaal naar de noord-west punt van Swaziland gereden. Daar zijn we tussen Horo (Swaziland) en Jeppes Reef (Zuid-Afrika) de grens weer gepasseerd en daarna via Nelspruit in Witrivier aangekomen.

  • 03 Oktober 2007 - 08:02

    Bjorn:

    hey hoi hier die vervelende jongen weer ik ben alweer ziek thuis maar beter nu als met de bruiloft zeg ik maar. ik begrijp niet waarom wij niet mee mochten om al dat moois te zien jullie willen alles weer voor jullie zelf houden. ik kan nu daarintegen wel elke dag uitslapen en hoorde dat jullie dat dus niet konden haha. toch wil ik nog een foto zien van de mannen op een lekkere zware hindernisbaan want de echte kunnen dat nog wel op deze leeftijd of zijn jullie watjes aan het worden.
    dus met de woorden die mij vader altyd zei: kom op dweillll asbakkkkkkkk. nou de groeten ik gaat mijn bed weer in ben kapot.
    p.s. mag ik de familie pellis namens mij en ilona nog even condoleren met hun verlies gr ugly

  • 03 Oktober 2007 - 08:53

    Alinda:

    Hallo stoere dames en vooruit, stoere heren! 'k Heb nog eens al jullie berichten en foto's bekeken. Toch wel om jaloers op te worden :-) Veel plezier de laatste dagen en een dikke knuffel en liefs terug aan de mevrouw die gisteren zo'n leuk stukje schreef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, White River

Mijn eerste reis

Verslag van onze groepsreis naar Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2007

Groet

07 Oktober 2007

Weer thuis

06 Oktober 2007

Tussendoortje

06 Oktober 2007

Van bittere armoe naar overweldigende luxe

05 Oktober 2007

Sightseeing Pretoria
Commando opleiding

Verslag van onze groepsreis naar Zuid-Afrika

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 24360

Voorgaande reizen:

17 September 2007 - 07 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: