Sightseeing Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Commando opleiding 68 - 6 - WaarBenJij.nu Sightseeing Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Commando opleiding 68 - 6 - WaarBenJij.nu

Sightseeing Pretoria

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Commando opleiding

05 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdag 5 oktober hebben we na het ontbijt afscheid genomen van Lindy en Michael. Daarna gingen we een tour maken met de bus door de stad. We reden door de langste straat, 22 kilometer lang, de Kerkstraat. De stad heeft een oppervlakte van 50 bij 60 km, dus 3000 vierkante kilometer.
We kwamen eerst bij het Voortrekkersmonument aan, een heel indrukwekkend en magistraal gebouw, dat herinnert aan de trek van de bevolking voor verbetering van de leefomstandigheden. Van daar naar het huis van Paul Kruger (1825 - 1904), president van de oude Zuid-Afrikaansche Republiek van 1882 tot 1900.
Tijdens de tour hebben we verscheidene belangrijke gebouwen gezien, waaronder het presidentiële paleis, waar op het ogenblik mevrouw Merkel, president van Duitsland, op staatsbezoek is. Het is een ontzettend imposant gebouw met prachtige tuinen. Voor het paleis staat het monument voor de gevallen politieagenten. Daarna reden we naar de Botanische Tuinen om te wandelen en te lunchen, maar vanwege opkomend onweer hebben we niet gewandeld. Om drie uur waren we weer terug bij het hotel.
Het was een mooie tocht, die de moeite waard was.

• 05 Oktober 2007 - 15:34

Bjorn:

zozo vaders ik zie dat je na de vakantie wel weer flink mag sonja bakkeren kan je gelijk samen met moeders doen toch
    want wat ik op de foto zie kan echt niet hoor eerst kom de buik en dan kom freddie hahaha .
    nou guys en ladies het zit er dan weer bijna op de rust voor de kids die thuis zitten hihi al met al is het toch wel snel gegaan ik ben alweer iets opgeknapt.
    oja pa en ma een ligtpuntje in mijn leventje is er de camping mag van de gemeenten niet verkocht worden dus das toch wel eens iets positiefs.
    ilona en ik halen wat boodschapjes in huis voor jullie dus das ook geregeld dus als je nog wensen hebt meld het dan betyds dan komt het helemaal goed gr van ons drietjes en tot zondag. en oja ik zal er op tyd zijn doeiiiiiiii

• 07 Oktober 2007 - 08:05

Harrie Van Trudie:

De kaars brandt alweer voor een veilige thuiskomst. Wat een fijne momenten om met jullie te delen in jullie reis.
    Er zal nog menig woordje over verteld worden.

• 09 Oktober 2007 - 15:22

Mike & Lindy:

68-6 kan trots zijn, bravo; wie zijn wij dat we dit mee mochten maken..........
    Friends many thanks for a wonderful reunion!! Take care and go well.
    Until we meet again; some time, some where.